UX کلید موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است

این مقاله را میتوانید در مدت زمان 6 دقیقه مطالعه کنید

0

تجربه کاربر (UX) چیست و چه ارتباطی با دیجیتال مارکتینگ دارد؟

در دنیای بازاریابی دیجیتال، UX یا تجربه کاربر به معنای تجربه جامعی است که یک فرد در هنگام استفاده از یک محصول دیجیتالی دارد. این تجربه‌ی کلی مرتبط با محصول و نگرشی است که کاربر به آن محصول دارد.

یکی از جنبه‌های مهم تجربه کاربر، کمک به کاربر برای یافتن راه‌حلی برای مشکلاتش است. به عنوان مثال، یک مشتری که می‌خواهد در یک وبسایت فروشگاهی خرید کند، انتظار دارد به سرعت جزئیات محصول را مشاهده و آن را به سبد خرید خود اضافه کند. و به راحتی فرآیند پرداخت را انجام دهد. اگر یک کسب‌وکار می‌خواهد در رقابت با دیگر فروشگاه‌های آنلاین برجسته شود، محصولاتش و تجربه کاربری کلی وبسایتش باهم از اهمیت بالایی برخوردارند.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، تبلیغات در گوگل، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، مدیریت محتوا، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی در دنیای بازاریابی دیجیتال به شدت مهم‌اند. اما متأسفانه تجربه کاربری یا UX که به اندازه‌ی آن‌ها مهم است، اغلب در هنگام ایجاد استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال به‌طور کامل مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

آماری جالب درباره تاثیر UX بر دیجیتال مارکتینگ

طبق آمار:

  • ۷۰ درصد از کسب‌وکارهای آنلاین به دلیل طراحی UX بد از بین می‌روند.
  • تقریبا ۹۰ درصد از کاربران اینترنت وب سایت را به دلیل طراحی بد ترک می‌کنند و هرگز به آن بازنمی‌گردند.
  • بیش از ۵۰ درصد از شرکت‌ها تست UX را انجام می‌دهند.
  • تقریباً ۸۰٪ از مردم اگر آنچه را در سایت می‌بینند دوست نداشته باشند، بلافاصله به دنبال سایت دیگری می‌گردند.

 

از سوی دیگر، بهبود UX موارد زیر را برای دیجیتال مارکتینگ و کسب‌وکار به ارمغان خواهد آورد:

  • بازگشت سرمایه (ROI) برای سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با تجربه کاربری (UX) برابر با ۹۹۰۰٪ است. به عبارت دیگر، هر مقدار هزینه‌ای که در بهبود UX سرمایه‌گذاری شود، منجر به بازگشت سرمایه‌ای معادل ۹۹۰۰٪ سرمایه اولیه می‌شود.
  • افزایش KPI تا بیش از ۸۰٪. به این معنا که مقدار KPI که در کسب‌وکار یا پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت به قبل به اندازه ۸۰ درصد بهبود پیدا می‌کند.
  • افزایش نرخ تبدیل وب سایت تا ۲۰۰٪.
  • ۸۰ درصد از کاربران اینترنت مایل به پرداخت هزینه اضافی برای یک تجربه کاربری عالی هستند.

 

UX مفهومی فراتر از Usability است

کلام آخر

در دنیای دیجیتال مارکتینگ که همه چیز در آن به سرعت تغییر می‌کند، تجربه کاربر یا UX به عنوان یک ستون اصلی در موفقیت کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد. از آن‌جایی که میزان تعامل مخاطب با محصول و نرخ تبدیل او به طور مستقیم با تجربه او در ارتباط است، نباید از تاثیر UX بر دیجیتال مارکتینگ غافل شد.

زمانی‌که مردم با محصولات یا خدمات آنلاین تعامل دارند، تجربه‌ای را تجربه می‌کنند که می‌تواند باعث موفقیت کسب‌وکار شود یا برعکس باعث شکست آن شود. این تجربه شامل احساسات، سهولت در استفاده، سرعت بارگذاری، محتوای واضح و شفاف و… است. زمانی که کاربر تجربه خوبی از استفاده از محصول داشته باشد، بیشتر به برند وفادار خواهد بود. در نتیجه، خودبه‌خود آن برند را تبلیغ و به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کند.

رویکرد دوره طراحی تجربه کاربر آمانج به‌طوری است که کاملا همسو با اهداف دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار قرار می‌گیرد. چون وقتی طراح UX از اهمیت کارش در موفقیت کسب‌‌وکار و دیجیتال مارکتینگ آگاه باشد و برای رضایت مشتری کسب‌وکار دیزاین کند، دیزاینر موفقی است و فراموش هم نمی‌شود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

دو × 2 =